Ontstaan

We zijn gestart met Friese taalmethodes en zagen kansen om het flexibele en innovatieve leerplatform ook met en voor anderen in te gaan zetten.

Missie

Wij staan voor gebruiksvriendelijke en flexibele ICT-oplossingen in dienst van toekomstgericht onderwijs.

Visie

ICT moet in dienst staan van het onderwijs en biedt als het goed ingezet wordt geweldige mogelijkheden voor vernieuwende didactiek, maatwerk, en betekenisvol leren.

Onze uitgangspunten

Gebruiksgemak

Als een systeem niet eenvoudig is in het gebruik, dan haken gebruikers af. Het is één van de belangrijkste uitgangspunten. Door samen intensief met gebruikers te ontwikkelen hebben we een platform ontwikkeld wat veel functionaliteit biedt, maar ook intuïtief werkt.

Flexibiliteit

Flexibiliteit is een belangrijk uitgangspunt in onze visie op het onderwijs. We denken dat de docent maximaal ondersteund zou moeten worden in het zo vormgeven van zijn/haar onderwijs dat dit recht doet aan de behoefte van zijn studenten/leerlingen. Flexibiliteit kan bestaan uit vele elementen, zoals mogelijkheden om tot maatwerk voor (groepen) leerlingen/studenten te komen, te kunnen kiezen uit leerlijnen, activiteiten en ook te kunnen bepalen welke materialen beter in een hand-out op papier ingezet kunnen worden.

Ontwikkelen samen met gebruikers

De afgelopen jaren hebben we met leerkrachten, docenten, leerlingen, studenten, cursisten, opleiders en uitgevers gewerkt aan onze onderwijsoplossingen. Zonder hun inbreng was het systeem niet geworden wat het nu is. En de geldt ook voor de doorontwikkeling. Samen met gebruikers werken we verder aan mooie, innovatieve, en bruikbare ICT om zo een verschil te maken.

Mogelijkheden voor rijke leeractiviteiten

De piramide in het logo van Bloomwise staat voor de Bloom Taxonomy, waarin zes niveaus worden onderscheiden: onthouden, begrijpen, toepassen, analyseren, evalueren en creëren. Wij geloven in de kracht van ICT, en dat ICT innovatief onderwijs kan stimuleren en ondersteunen. Bij een rijke leeractiviteit worden in ieder geval meerdere niveaus aangesproken. Het Bloomwise platform ondersteunt de ontwikkeling van vele activiteiten om tot rijke leerervaringen te komen.

Toekomstgericht

We denken dat het onderwijs persoonlijker kan. Docenten zouden ondersteund moeten worden in het optimaal bedienen van hun leerlingen/studenten. Maar ook leerlingen/studenten/cursisten kunnen meer eigenaarschap nemen in hun eigen leren. Dat kan door leerlijnen en doelen als flexibele tools voor planning en registratie te gebruiken. Ook is het interessant om meer vakdoorbrekend in projecten te werken, waardoor onderwijs en leren ook betekenisvoller wordt. De veelgenoemde 21e eeuwse vaardigheden, denk aan samenwerken en probleem oplossen, vormen hier een natuurlijk onderdeel van.

Wie zijn wij?

We zijn een groep betrokken en enthousiaste mensen met een goed beeld van wat onderwijs en opleiding is. We willen bijdragen aan vernieuwende oplossingen voor onderwijs en training door niet alleen een heel gebruiksvriendelijk en flexibel platform te bieden, maar ook in onze service en begeleiding ons te onderscheiden van anderen.

Je wensen en behoeften staan voorop bij Bloomwise. We zijn flexibel en houden van snel resultaat leveren. Na een eerste kennismaking en een demo kunnen we direct een offerte op maat maken. Na het tekenen van het contract gaan we over tot implementatie. We kunnen snel je eigen omgeving inrichten en de software is altijd uit te breiden met extra functionaliteiten. We houden van korte lijntjes en persoonlijke contact. Het gaat ons om een lange samenwerking, als partners, waarbij open en eerlijke communicatie de basis is.

Ons team:

Gerben Kalkman Ontwikkelaar leermiddelen & trainer
Ate Grijpstra Ontwikkelaar leermiddelen & trainer
Pietie Landskroon Ontwikkelaar/digitaliseren leermiddelen
Wim de Boer Onderwijskundige en oprichter van Bloomwise
Peter Rus Journalist, tekstschrijver en oprichter van Bloomwise
Jurgen Bosma Programmeur (Kan gewoon heel goed programmeren)
Hendri Smit Programmeur (Houdt van elke applicatie de grote lijnen in de gaten)
Otte Verbeek Programmeur (Sterk in de details en goed overzicht op de nieuwste digitale onderwijsinnovaties)
Marco Feddema Programmeur (Houdt van ingewikkelde programmeerklussen en oude auto's)
André Groendijk Programmeur (Praktisch en doelgericht, met een scherp oog voor de usabiltiy)
Dino Huremovic Helpt klanten altijd op een vriendelijke en deskundige wijze weer op weg.
Conny Oldenhuis Sales & marketing
Serge Kalfsbeek Account manager